domingo, 12 de junio de 2011

Ikusentzunezko aroa

Aukera berri bat ireki zitzaidan musika etxetik egiteko ildotik.
Jabier Larrañaga izeneko lankide eta laguna Super 8 pelikulekin ari zen Azkoitiko jendearekin hainbat lehiaketatara aurkeztuz, Lekeitio, Gasteiz, ... Bideo digitalera pasatu zenerako baginen ekipotxo bat haren gidaritzapean  (Jesús Larrañaga, Sebas Larrañaga, ...)eta nik han  musikagile nahiz esatari  lanak betetzen nituen (azken hau ETBrako bikoizketetan jarduna nengoen eta). Ibilbide horretan   hainbat lan burutu genituen, ipuin zaharretatik hasi, euskal antropologiako sail oso bat eta mitologiako zenbait lan ere bai Ikastolen Elkartearentzat.
Elgoibarko Taupada taldearentzat ere Printze Txikia antzezlan berezirako musika ere egin nuen.
Nire portastudioaren mugak, eta areago, jole bezala nituen mugak  gainditzeko aukera eskaintzen zuten softwareek erakutsi eta liluratu ninduten. Harri eta zur geratu nintzen Yamaharen sekuentziadore bat Commodore ordenadore batean martxan sintetizadore desberdinak agintzen zituela ikusita, edita zitekeen partitura batez ...
Poliki poliki sistema askoz sofistikatuago batez inguratzen joan nintzen, nahasteko mahai handia, erritmo kaxak (, TR909) , sintetizadoreak (Casio CZ101, Oberheim OBX6, Kurzweil K2000R, ...) eta hainbat grabazio estudiotan eta estudio pertsonaletan egongo zen ATARI ST bat erosi eta geroago famatuko zen Cubaseren aintzindaria zen Pro16 sofwarearekin.
Sasoi hau 1987 tik 2004 ingurura arte hedatuko zen.
Hona haietako musika bat edo beste ekarri ditut.

Licencia de Creative Commons
Amets by Alfonso Guilló is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-SinObraDerivada 3.0 Unported License.



Licencia de Creative Commons
Korsika by Alfonso Guillo/Nemesio Etxaniz is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 Unported License.
Ilusioa by Alfonso Guilló is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-SinObraDerivada 3.0 Unported License.


Licencia de Creative Commons " xmlns:dct="http://purl.org/dc/terms/">Nemiduri Sarrera by Alfonso Guillo is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 Unported License.

Se me abrió una nueva oportunidad de hacer música desde casa.
Jabier Larrañaga, un compañero de trabajo y amigo andaba enredado haciendo películas de Super 8 con la colaboración de gente de Azkoitia, y presentándolas a varios concursos, Lekeitio, Gasteiz, ... Para cuando pasó al video digital ya éramos un equipo bajo su dirección (Jesús Larrañaga, Sebas Larrañaga, ...) , donde cumplía las funciones de crear los fondos musicales y de locución (aprendida gracias al trabajo que desarrollé durante tres años en los doblajes para la ETB). Fueron muchos los trabajos que hicimos en esa época,  viejos cuentos, una serie completa de antropología, y algunos trabajos de mitología, la mayor parte para la Federación de Ikastolas. 
También hice la música para la adaptación dramática que hizo el grupo Taupada de Elgoibar de la obra Printze Txikia el grupo Taupada.
Me fascinó la posibilidad que me ofrecían los softwares de cruzar los límites de mi portastudio, y aún más de los de mi capacidad interpretativa. Recuerdo la impresión que causó en mí un secuenciador Yamaha sobre un ordenador Commodore comandando diferentes sintetizadores con posiblidad de editar a través de partitura... 
Poco a poco fui consiguiendo un equipo mucho más sofisticado, una gran mesa de mezclas, cajas de ritmo (TR909), sintetizadores (Casio CZ101, Oberheim OBX6, Kurzweil K2000R, ...) con el software PRO16 madre del que sería un estandar en tantos estudios de grabación profesionales, el CUBASE, con el cual luego trabajaría profusamente. 
Esta época se extendería de 1987 a 2004 aproximadamente.
Arriba he colocado varios temas de esta época.

No hay comentarios: